Stadsbaserat äventyrande

Post Reply
crilloan

Stadsbaserat äventyrande

Wed Feb 19, 2020 3:40 pm

Hepp!

Tips på bra stadsscenarion sökes!

Vill övertala spelarna att börja från scratch och köra en Ereb Altor kampanj med premissen att spelarna börjar som akterseglade lärlingar i ngn stor hamnstad.
Tanken är att börja på låg nivå, dvs de börjar som timmermanslärling, ung matros, utblottad ung ädling på vift osv. alltså, rätt värdelösa från start :-)

Skulle vilja få in lite äventyr som inte är så stridsbaserade för att chocka mig själv (och spelarna)

C

All-Knowing Marrik

Re: Stadsbaserat äventyrande

Mon Feb 24, 2020 8:29 pm

Mitt tips är att försöka få tag på Äventyrsspels Ereb Altor vol. 1 - Kandra. Där har du en hel stad full av intriger och dylikt. Detta är ju dock till Ereb Altor innan superfluxen, så det kommer kräva lite pill. Jag jobbar personligen på lite material till Caldarox, och näst på tur är faktiskt ett stadsäventyr, där rollpersonerna dras in i en maktkamp gällande territorium de knappt ens kände till. Jag uppdaterar dig så fort det finns nedskrivet material att tillgå.
I know it all. I have seen it all. I wrote the book on it. You should read it.

crilloan

Re: Stadsbaserat äventyrande

Tue Feb 25, 2020 6:59 pm

Kandra...

Har ett vältummat exemplar :)
Måste läsa igenom igen.

Kommer köra lite lapptäckeskampanj med det bästa från Ereb altor (Torshem och Marsklandet!) med grunden i DoD2016 reglerna (inser att jag faktiskt inte kan gå tillbaka till Expert, otroligt nog)

Men jag kommer verkligen hålla ögonen öppna på vad som händer med Caldarox och det du har på gång, gillar det lite mer sagoaktiga och "fornnördiska"

C

Post Reply